РРО в інтернет-торгівлі

На початку квітня цього року, податковою службою було розміщено в реєстрі індивідуальних податкових консультацій щодо необхідності застосування РРО, якщо продаж товару (послуги) здійснюється в мережі інтернет, а покупець (споживач) розраховується за допомогою платіжних систем Portmone, Liqpay (індивідуальна податкова консультація ДФС України від 01.04.2019 № 1368/6/99-99-14-05-01-15/ІПК).

 

Так, у разі якщо, споживач, використовуючи мережу Інтернет, замовив товар, і розрахунок за нього було здійснено із застосуванням платіжних карт за допомогою платіжних систем (інтернет-еквайринг) WAYFORPAY, LIQPAY, PORTMONE, FONDY та інших аналогічних, такі операції суб’єктом господарювання (продавцем) здійснюються із обов’язковим застосуванням РРО та видачею споживачу розрахункового документу встановленої форми (чек з РРО).

 

Ця позиція податківців не є новою, оскільки відповідно до Загальнодоступної інформаційно-довідкового ресурсу ДФС (ЗІР), категорія 109.2 податківцями було зазначено таке: у разі, якщо споживач, використовуючи мережу Інтернет, замовив товар і розрахунок за нього було здійснено з застосування платіжних карт Visa, MasterCard, LiqPay та інших за умови доставки таких товарів поштою або кур’єрською службою, суб’єкт господарювання зобов’язаний видати розрахунковий документ встановленої форми (чек з реєстратора розрахункових операцій) та відповідним чином оформлений гарантійний талон.

 

Окрім цього, у 2017 році платник податків звертався до Міністерства фінансів України за роз’ясненням з приводу необхідності видавати фіскальний чек при продажі товарів через інтернет. Натомість, відомство перенаправило це звернення до податківців, які в своєму листі-відповіді наполягали на використанні РРО в інтернет-торгівлі.

 

Цей лист став предметом судового спору, в якому, на жаль, платник податків програв лише із-за того, що суд розцінив таку відповідь податківців, як звичайний лист, а не як індивідуальну податкову консультацію (див. Постанова Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.10.2017 за № 804/5475/17, залишена без змін апеляційним судом).

 

Слід зазначити, що здійснення розрахункових операцій із застосуванням сервісу Forpost (Форпосту) дозволяє обійти необхідність використання РРО в інтернет торгівлі (див. Постанова Київського апеляційного адміністративного суду від 22.03.2018 у справі за № 804/5475).

 

Отже, якщо споживач у платіжних системах WAYFORPAY, LIQPAY, PORTMONE, FONDY самостійно вводить дані своєї банківської картки без будь-яких посередників (наприклад, Форпосту), то застосовувати РРО продавцям доведеться.

 

Таким чином, існує два варіанти виходу:

 

Матеріал розміщений 23.06.2019 та не є юридичною консультацією чи правовим аналізом ситуації. За більш докладнішою інформацією звертайтеся до Адвокатського бюро "Власова "Вектор" +380 67 86 244 17